Кандидатстудентски и студентски информационен център (КСИЦ) чрез своите отдели – Привличане и консултиране на кандидат-студенти, Консултиране на студенти и Рекламно-информационни материали – развива дейностите, свързани с привличането на кандидат-студенти, консултирането на студентите, създаването на печатни и електронни рекламно-информационни материали, представящи Нов български университет.
През академичната 2020/2021 година едно от най-успешните нововъведения са индивидуалните консултации за кандидатстване и индивидуалните консултации за избор/смяна на програма, които се провеждат и в присъствен и в онлайн формат. Индивидуалните консултации за кандидатстване предоставят възможности за срещи с представители на програмата, опознавателен тур в НБУ, информация по специфични въпроси, професионално ориентиране – от възможността за провеждане на присъствена индивидуална консултация са се възползвали 319 кандидат-студенти и родители, а от онлайн индивидуалните консултации – 131. Индивидуалните консултации за избор/смяна на програма са в помощ както на кандидат-студенти, които избират между няколко програми или са избрали една програма, но целта е да се намали процентът грешка при избора й – както в бакалавърското, така и в магистърското ниво, така и на студенти, които искат да си сменят програмата или са прекъснали и искат да възобновят обучението си. От възможността за провеждане на специализирани консултации са се възползвали 112 кандидат-студенти, от които – присъствени – 85, онлайн 27.
Кандидатстудентска кампания
- Обявеният от НБУ прием за програмите за степен бакалавър, както и за магистърски програми „Право“ и „Архитектура“ е 2425 души.
- Кандидатите за Теста по общообразователна подготовка (ТОП) са 3844.
- Провеждат се 26 сесии на ТОП, за които са регистрирани 5422 явявания.
- Кандидатите по първо желание за прием в първи семестър на бакалавърските програми и магистърски програми „Право” и „Архитектура“ e 3419 и бележат увеличение с 188 души в сравнение с предходната година.
- Най-предпочитаните бакалавърски програми са – Графичен дизайн, Право, Управление на бизнеса и предприемачество, Информатика, Психология, Интериорен дизайн, Информационни технологии, Кино и телевизия, Маркетинг и др.
- Записаните студенти са 2514 (с 60 повече в сравнение с 2019/2020 година – 2454).
- Броят на кандидат-студентите в магистърските програми е 934. Най-предпочитаните магистърски програми са – Организационна и социална психология, Бизнес администрация РО и ДО, Психология на развитието, Извличане на знания и технологии за големи данни, Филмово и телевизионно изкуство, Софтуерни технологии в Интернет, Рекламен мениджмънт и визуален брандинг, Киберсигурност и др.
Кандидат-студенти
- Общ брой кандидат-студенти за НБУ – 4353.
- Броят на кандидат-студентите за програмите с ТОП е 3419.
- Броят на кандидат-студентите за магистърските програми е 934.
- Средният резултат от ТОП за всички сесии е 62,36 точки.
Индивидуални консултации
- Индивидуални консултации за избор на програма – 161.
- Консултации за изготвяне на индивидуални програми – над 580. Създадени бакалавърски, магистърски и minor индивидуални програми – 112.
Събития
- Дни на отворени врати в НБУ – в двудневен присъствен формат, в еднодневен съботен формат и в интерактивен виртуален формат.
- Информационни дни на кандидат-студента – 20 информационни дни на КС в София, Пловдив и Варна с проведени 196 индивидуални консултации и 37 общи консултации на групи.
- Ученически състезания – Средношколски конкурс по превод, Конкурс за ученическо есе „Човекът – слуга или владетел на природата“?, Състезание за средношколци „Убеди ме-победи ме!“, Конкурс за ученическо есе „Фалшивите новини и борбата с тях“, Ученическо състезание по програмиране, Конкурс „Дешифрирай празника“, Конкурс „Image България“ Състезание „Големите бизнес идеи“, Конкурс за ученическо есе „Мисията на университета днес“
- Посещения на екипи от НБУ в училища – посетени са над 53 училища в София и страната.
- Посещения на ученици в НБУ – проведени са кандидатстудентски срещи с ученици от 5 училища.