Skip to content

Годишен доклад на Нов български университет

Annual report

Primary Menu
  • Home
  • Home
  • 2024
  • октомври
  • 21
  • НОВ БЪЛГАРСКИ УНИВЕРСИТЕТ
  • Годишен доклад 2022/2023

НОВ БЪЛГАРСКИ УНИВЕРСИТЕТ

report_adm октомври 21, 2024
_2622728

Нов български университет се създава с решение на Седмото Велико народно събрание на 18 септември 1991 г. С това решение се дава статут на висше училище на учреденото през 1990 г. от проф. Богдан Богданов, д. н. и група български интелектуалци Дружество за нов български университет.

 За първи път в България Нов български университет въвежда и развива обучението по програми за степените бакалавър, магистър и доктор; кредитната система; интердисциплинността на програмите; дистанционната и електронната форма на обучение; продължаващото обучение; новия тип кандидатстудентска кампания и писмен изпит – Тест по общообразователна подготовка (ТОП); електронното записване; отворената система за обучение с възможност за свободен избор от студентите.

През академичната 2022/2023 година Нов български универститет е отличен с наградата „Еко етикет за устойчиви сгради в София 2022“ на Столична община. Нов български университет получава и „Академичен оскар“  професионално направление „Теория на изкуствата“.

 Девизът на НБУ е Ne varietatem timeamus – Да не се боим от разнообразието.

Мисия

Да бъде свободен, независим и динамичен университет:

  • ориентиран към своите студенти като изгражда цялостни, независими, предприемчиви, и социално отговорни личности, чрез споделено лидерство между студенти и преподаватели;
  • иновативен и предприемчив в развитието на университетското образование, научните изследвания и творчеството чрез общо класическо, интердисциплинарно и специализирано обучение, и научни изследвания и творческа дейност в отворени международни мрежи;
  • развиващ университетската общност като разпознава, уважава и насърчава талантите и приносите на студентите, преподавателите и администрацията;
  • отворен към външната среда със своя академичен потенциал и реагиращ на социалните и икономическите промени като участва в тях със свои проекти.

Академичен профил

  • науките за човека и обществото;
  • природните и биомедицинските науки;
  • новите технологии;
  • изкуствата.

Образователна философия

Образователната философия на НБУ е основана на либералната идея за образование, свързващо придобиването на знания, умения и професионалното специализиране с общото духовно развитие.

Управление

  • Настоятелство
  • Сенаторски съвет
  • Председателски съвет на Настоятелството
  • Академичен съвет
  • Ректор
  • Ректорски съвет

Визия НБУ 2028

  • Да актуализира и повишава качеството на образованието
  • Да развива изследователска и творческа дейност с висок стандарт
  • Да осигури съвременна и приятелска среда за учене, израстване и взаимодействие
  • Да оптимизира ефективността си
  • Да осигурява добра връзка между университета и обществото

Стратегически проекти

  • Развитие на учебните програми и формите на обучение
  • Развитие на научноизследователската и творческата дейност
  • Развитие на университетската общност
  • Развитие на материалната среда и сигурността
  • Усъвършенстване на външната и вътрешната комуникация
  • Интернационализация на академичните дейности
  • Финансово развитие на НБУ

Нормативни актове

През академичната 2022/2023 г. са приети, изменени и допълнени следните нормативни актове:

  • Правилник за устройството и дейността на НБУ

Изменен и допълнен от Настоятелството на 05.12.2022 г.;

  • Изисквания за видовете работа и процедура за планиране, отчитане и оценяване на основната заетост на преподавателите на трудов договор в НБУ

Изменени и допълнени от Настоятелството на НБУ на 03.06.2023 г.;

  • Критерии и процедура за атестиране на годишната допълнителна заетост на преподавателите на трудов договор в НБУ

Изменени и допълнени от Настоятелството на НБУ на 03.06.2023 г.;

  • Наредба за учебния процес в НБУ

Изменена и допълнена от Академичния съвет на НБУ на 23.05.2023 г.;

  • Стандарт за дистанционно обучение

Изменен и допълнен от Академичния съвет на НБУ на 28.02.2023 г.;

  • Стипендии на НБУ и процедури за присъждане

Изменени и допълнени от Академичния съвет на НБУ на 11.07.2023 г.;

  • Наредба за развитието на академичния състав на НБУ

Изменена и допълнена от Академичния съвет на НБУ на 05.12.2022 г.;

  • Наредба за вътрешния ред в Нов български университет

Изменена и допълнена от Ректорския съвет на НБУ на 16.05.2023 г..

Система за качество

Анкетни проучвания

Анкетно проучване сред първокурсниците на НБУ

В анкетата се включиха 2095 първокурсници. Близо 48% от тях оценяват като високо нивото си на удовлетвореност след първите седмици в НБУ. Над 66% се изказват в подкрепа на покрити високи очаквания. Почти същия процент са доволни от направения избор на учебна програма. Но само 29% споделят, че се справят без проблеми с изискванията на учебния процес. А около 6% споделят, че имат затруднения, с които не са сигурни дали ще се справят. В анкетата под формата на въпрос първокурсниците бяха запознати с възможността НБУ да им предложи гъвкав подход за справяне със затрудненията в началото на тяхното обучение в университета.

Анкетно проучване сред докторантите на НБУ

За нуждите от добро представяне пред НАОА за НБУ беше важно да постави началото на допитване и сред докторантите си, независимо от техния ограничен брой. 45% от докторантите споделят, че не срещат пречки в работата си. А най-много – 27% твърдят, че пречките са главно от административен характер. Близо 55% биха искали да участват по-активно в проекти, а 45% биха желали да прекарват време в други изследователски институции. Като най-сериозно затруднение пред дипломирането си 55% посочват публикационната си дейност, а 27% изследователските или творческите дейности. Над 63% имат намерение след дипломирането си да започнат академичната си кариера в НБУ.

Медията на младия човек

Това ad-hoc проучване беше проведено за нуждите на стартиращата медия на НБУ. В него се опитахме да очертаем профила на ползвателите на съвременните медии – както демографски, така и като интереси и поведение. 85% споделиха, че в личен план на първо място им е важна професионалната реализация, 75% взаимоотношенията им с другите, 71% здравето – тяхно и на близките им хора. 86% се информират предимно от социалните мрежи, 83% от онлайн медиите, а 66% от приятелите си. Близо 40% споделят, че само 1-2 пъти месечно ползват традиционните медии, като в тях най-вече търсят актуални обществени теми или анализ на важното от деня. Младите намират традиционните медии за манипулативни (73%), негативни (69%), твърде политизирани (56%). Без изненада над 90% споделят, че ежедневно са в социалните мрежи – най-вече Инстаграм и Ютюб. Но споделят, че това отнема от личното им време (50%), усещат език на омразата (48%) и дребнотемие (48%).

Анкетно проучване за удовлетвореността на студентите от курсовете и преподавателите

Анкетата през есенния семестър получи 46 9344 отговора. Средната оценка, която студентите на НБУ дават на курсовете, е мн. добър 5.34, а на преподавателите мн. добър 5.42. Над 77% от студентите твърдят, че биха препоръчали съответния курс на свои колеги. Относно качеството на учебния процес над 85% споделят че в течение на курса са били използвани презентации; 76% че са използвани аудио и видеоматериали; 71% ситуационни игри и демонстрации; 82 % примери от практиката и реални казуси. Относно преподавателите 84% от студентите твърдят, че преподавателите създават среда за диалог и дискусии, 85%, че са предварително разяснени темите и целите на курса, както и начините на оценяване. Според над 81% от студентите преподавателите са предоставили допълнителни учебни материали и активно са използвали Мудъл НБУ. Над 86% определят преподавателите си като диалогични и коректни. За курсовете близо 80% от студентите споделят, че са полезни, разбираеми за тях и свързани с другите курсове, които изучават.

През пролетния семестър са получени 35 554 отговора. Средната оценка, която студентите на НБУ дават на курсовете, е мн. добър 5.37, а на преподавателите мн. добър 5.43. Над 77% от студентите твърдят, че биха препоръчали съответния курс на свои колеги. Относно качеството на учебния процес над 85% споделят че в течение на курса са били използвани презентации; 77% че са използвани аудио и видеоматериали; 74% ситуационни игри и демонстрации; 82 % примери от практиката и реални казуси. Относно преподавателите 84% от студентите твърдят, че преподавателите създават среда за диалог и дискусии, над 85%, че са предварително разяснени темите и целите на курса, както и начините на оценяване. Според над 82% от студентите преподавателите са предоставили допълнителни учебни материали и активно са използвали Мудъл НБУ. Над 85% определят преподавателите си като диалогични и коректни.. За курсовете близо 80% от студентите споделят, че са полезни, разбираеми за тях и свързани с другите курсове, които изучават. За първи път беше добавен въпрос относно мнението на студентите за обезпечеността на учебния процес със съвременна материална и техническа база. Над 77% отговорят, че са удовлетворени по този показател, около 3% не са.

Анкетно проучване за удовлетвореността на студентите от учебните програми

Събрани са 8661 отговора. Средната оценка, която дават студентите на НБУ на учебните програми, е мн. добър 4.99. 64% от отговорилите заявяват удовлетворение от подредеността на курсовете в своите програми – от въвеждащи към по-специализирани. 63% от студентите мислят, че тяхната програма им дава нужните знания и умения в съответната професионална област. Практическите знания успешно допълват теоретичните дисциплини според 62% от студентите. Над 56% от отговорилите заявяват, че тяхната програма предоставя възможности за практика и стажове, като тези практики и стажове надграждат учебното съдържание.

Анкетно проучване сред кандидат-студентите за техните нагласи и очаквания към НБУ

Въпросите в това анкетно проучване бяха актуализирани в голяма степен, за да събере по-разширена информация за комуникационните канали, предпочитани от кандидат-студентите, за ефективността на рекламната кампания на НБУ. Получени бяха отговори от 1069 кандидат-студенти. Кандидат-студентите на НБУ очакват на първо място от университета добра практическа подготовка (79%), успешна реализация (73%) и съвременна материална база (68%).

Основният източник на информация за кандидатстващите в НБУ са неговите студенти (59%). Личните впечатления от университета (43%) и интернет страницата на университета (38%). Своето твърдо намерение да кандидатстват само в НБУ заявяват 57.8% от кандидат-студентите, 19.3% се колебаят дали да кандидатстват и другаде, а 22.9% със сигурност ще опитат и в други висши училища.

Сертифициране

През февруари 2023 г се провежда първи контролен одит по ресертификацията на НБУ по стандартите на ISO 9001-2015 от новия тригодишен период.

About the Author

report_adm

Administrator

Visit Website View All Posts

Post navigation

Previous: БАКАЛАВЪРСКИ ПРОГРАМИ
Next: ИЗЯВЛЕНИЕ НА ИЗПЪЛНИТЕЛНИЯ ДИРЕКТОР НА НБУ

Related Stories

_2600234-2
  • Годишен доклад 2022/2023

ИЗЯВЛЕНИЕ НА ПРЕДСЕДАТЕЛЯ НА НАСТОЯТЕЛСТВОТО НА НБУ

report_adm октомври 22, 2024
_1944231-copy
  • Годишен доклад 2022/2023

ИЗЯВЛЕНИЕ НА ИЗПЪЛНИТЕЛНИЯ ДИРЕКТОР НА НБУ

report_adm октомври 22, 2024
karusel-biologia-27.06
  • Годишен доклад 2022/2023

БАКАЛАВЪРСКИ ПРОГРАМИ

report_adm октомври 21, 2024

You may have missed

_1888818
  • Годишен доклад 2023/2024

НОВ БЪЛГАРСКИ УНИВЕРСИТЕТ

report_adm март 20, 2025
karieri 1
  • Годишен доклад 2023/2024

БАКАЛАВЪРСКИ ПРОГРАМИ

report_adm март 20, 2025
20_diplomirane
  • Годишен доклад 2023/2024

МАГИСТЪРСКИ ПРОГРАМИ

report_adm март 20, 2025
_1899052
  • Годишен доклад 2023/2024

ДОКТОРСКИ ПРОГРАМИ

report_adm март 20, 2025
  • Годишен доклад 2019/2020
Copyright © All rights reserved. | MoreNews by AF themes.