Кандидатстудентски и студентски информационен център (КСИЦ) чрез своите отдели – Привличане и консултиране на кандидат-студенти, Консултиране на студенти и Рекламно-информационни материали – развива дейностите, свързани с привличането на кандидат-студенти, консултирането на студентите, създаването на печатни и електронни рекламно-информационни материали, представящи Нов български университет. През академичната 2022/2023 година периодично се издава Кандидатстудентски информационен бюлетин, продължава рубриката за кандидат-студенти „Избери програма“ във Facebook.
Кандидатстудентската кампания
- Обявеният от НБУ прием за програмите за степен бакалавър, както и за магистърски програми „Право“ и „Архитектура“ е 2463 души.
- Кандидатстудентската кампания за академичната 2022/2023 година показа увеличение при явилите се на Тест по общообразователна подготовка и на кандидат-студентите спрямо предходната година.
- Провеждат се 48 сесии на ТОП, за които са регистрирани 4938 явявания. Средният резултат от ТОП за всички сесии е 64.10 точки.
- Кандидатите по първо желание за прием в първи семестър на бакалавърските програми и магистърски програми „Право” и „Архитектура“ e 3630 (увеличават се с 94 в сравнение с 2021/2022 г. – 3536).
- Най-предпочитаните бакалавърски програми са – Право, Графичен дизайн, Психология, Информатика, Интериорен дизайн, Управление на бизнеса и предприемачество, Кино и телевизия и др.
- Записаните студенти през 2022/2023 година са 2601.
- Броят на кандидат-студентите в магистърските програми е 784.
- Най-предпочитаните магистърски програми са – Психология на развитието, Управление на проекти по информационни технологии, Бизнес администрация РО и ДО, Филмово и телевизионно изкуство, Организационна и социална психология, Рекламен мениджмънт и визуален брандинг, Софтуерни технологии в Интернет, Клинична психология – психоаналитична перспектива и др.
Общ брой кандидат-студенти за НБУ – 4414
- Броят на кандидат-студентите за програмите с ТОП е 3630.
- Броят на кандидат-студентите за магистърските програми е 784.
Кандидатстудентски събития
- Дни на отворени врати в НБУ – през ноември, януари, март, март и юни.
- Информационни дни на КС – проведени са 47 информационни дни на КС в София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Плевен, Стара Загора, Благоевград, Сливен, Перник, Хасково и др. Проведени са 629 индивидуални консултации на кандидат-студенти и родители, посещения на училища и организирани съпътстващи събития.
- Кандидатстудентски изложения – Изложение „Световно образование“ в София, Варна; Изложение „Образование за успешна кариера“ в София, Бургас; Изложение на университетите в Дупница; Общо в изложенията са консултирани около 188 кандидат-студенти.
- Ученически състезания – Двуезично състезание за средношколци (английски и френски език), организирано от програмен съвет (ПС) Център за компютърна и приложна лингвистика; Национален конкурс за ученическо есе на тема „Страхът от зараза“, организиран от ПС „Философия и социология“; Национален ученически конкурс за есе на тема „Пандемиите през вековете – еволюция за човечеството“, организиран от ПС Природни науки“; Националният фотоконкурс за ученици „Природата в моя обектив“, организиран от ПС „Природни науки“; Ученически конкурс за есе на тема „Университетът на бъдещето“, организиран от ПС „Администрация и управление – Бизнес администрация“; Конкурс „Сподели празника“, организиран от ПС „Антропология“; Национален конкурс за ученически проект на тема „Популяризиране на малко познати туристически обекти в България“, организиран от ПС „Администрация и управление – Туризъм“; Състезание за ученици „Убеди ме-победи ме!“, организирано от ПС „Право“.
- Разговори с КС в ZOOM – един или два пъти седмично по четири часа – в разговорите се включват около 260 кандидат-студенти.
- Индивидуални консултации – 456индивидуални консултации за кандидатстване в НБУ – онлайн (Skype; Zoom) и в НБУ; 101 индивидуални консултации за избор на програма; 460 индивидуални консултации за изготвяне на индивидуални програми, в резултат на които са създадени 96 бакалавърски, магистърски и майнър индивидуални програми.
- Рекламно-информационни материали – Рекламно-информационен комплект от Кандидатстудентски справочник и три флайера – „Кандидатстването в НБУ“, „Бакалавърски програми“, „Магистърски програми“; Кандидатстудентски информационен бюлетин (електронен вариант) – изготвени и разпространени (сайт, фейсбук, мейлинг лист до училища) – 4 броя; Кандидатстудентски флаер за кандидатстване след средно образование – електронен и хартиен вариант – периодично през цялата кампания; КС флаер за кандидатстване след висше образование – електронен и хартиен вариант – периодично, съобразено с периодите на кандидатстване.