Докторските програми на Нов български университет обучават редовни докторанти и докторанти на самостоятелна подготовка. По предварително обявени от департаментите теми се приемат докторанти със стипендия от НБУ. Обучението включва научноизследователска (творческа) дейност, докторантски минимуми по специалността и по чужд език, докторантски курсове и семинари, преподавателска дейност. Обучението в докторските програми води до получаване на степента „Доктор“. Докторските програми се администрират от Магистърски факултет.
През академичната 2023/2024 година Магистърски факултет организира провеждането на Осма годишна докторантска конференция на НБУ, която бяха изнесени 39 доклада, от които един на пред-докторант, 21 на докторанти и 4 на пост-докторанти от НБУ и 14 доклада на докторанти от университети, част от Алианс на европейските реформаторски университети – ERUA, с модерирани от специалисти от университета. В рамките на конференцията бяха проведени 3 арт-панела.
Програмна дейност
Действащи програми
- Осигурява се прием и обучение в 42 докторски програми в професионални направления – Филология, История и археология, Философия, Психология, Политически науки, Обществени комуникации и информационни науки, Право, Администрация и управление, Икономика, Туризъм, Архитектура, строителство и геодезия, Теория на изкуствата, Изобразително изкуство, Театрално и филмово изкуство, Национална сигурност.
Докторанти
- Общ брой докторанти – 47.
- Защитили докторанти – 39.
Конкурси за прием на редовни докторанти със стипендия
5.7. Архитектура, строителство и геодезия (ДП „Архитектура на сградите, конструкции, съоръжения и детайли“), тема: „Архитектура и исторически контекст“ – едно място;
5.7. Архитектура, строителство и геодезия (ДП „Архитектура на сградите, конструкции, съоръжения и детайли“), тема: „Реконструкция на сгради и квартали в историческа среда“ – едно място;
7.4 Обществено здраве (ДП „Логопедия“), тема: „Фонетичен анализ на артикулацията в предучилищна възраст“ – едно място;
8.3. Музикално и танцово изкуство (ДП „Музика“), тема: „Виолончелото в камерната музика на Николо Паганини. Откривателство и изпълнителски проблеми“ – едно място.
Конкурси за прием на редовни докторанти с такса
8.3. Музикално и танцово изкуство (ДП „Музика“) – едно място;
5.3. Комуникационна и компютърна техника (ДП „Телекомуникации“) – едно място;
3.6. Право (ДП „Трудово право и обществено осигуряване“) – две места;
3.6. Право (ДП „Конституционно право“) – едно място;
3.6. Право (ДП „Наказателно право“) – едно място;
2.2. История и археология (ДП „Египтология“) – едно място;
8.3 Музикално и танцово изкуство (ДП „Музика“) – три места.
Защитени докторски дисертации
- „Иновация и оптимизация в работата на флейтиста-изпълнител, водещи до ергономичност, по-интензивна и свободна интерпретация в произведения от различни стилове (Innovation and optimization in the work of the flutist-performer, leading to leading to ergonomics, more intense and free interpretation in works of different styles)“ – Бертен Д‘Оландер
- „Гаранции за конституционосъобразен законодателен процес“ – Петър Славов
- „Съвременни информационни технологии в архитектурата. Приложение на BIM и HBIM в проектиране, управление и поддръжка на архитектурни обекти“ – Теофана Харалампиева
- „Методите на танцовата терапия чрез съвременния танц за самоусъвършенстване на личността“ – Кристина Мерджанова
- „Съвременни композитори от Косовo, Албания и региона, и нови произведения за кларинет. Изпълнителски проблеми (Contemporary composers from Kosovo, Albania and the region, and new works for clarinet. Performance issues)“ – Фатбардх Хаджи Гаши
- „Влияние на онлайн обучението върху поведението, социалното и емоционално развитие при деца с РАС (Behavioral, social and emotional impact of online learning on children with ASD)“ – Александрос Стелиос Проедру
- „Вокална интерпретация на избрани песни от Франц Шуберт, Рихард Щраус, Габриел Форѐ и Цин Джу, Хуан Дзи, Ли Ингхай: сравнително изследване от гледна точка на певеца (Vocal Interpretation of Selected Songs by Franz Schubert, Richard Strauss, Gabriel Fauré and Qing Zhu, Huang Zi, Li Yinghai: а Comparative Study from a Singer’s Perspective)“ – Уанг Бо
- „Вокални, драматични и стилистични характеристики на интерпретацията на главните женски роли в „Мадам Бътерфлай“ и „Турандот“ от Пучини. Сравнителен анализ с водещи женски образи в китайската опера (Vocal, Dramatic, and Stylistic Features of the Interpretation of Leading Female Roles in „Madama Butterfly“ and „Turandot“ by Puccini. A Comparative Analysis with Leading Female Characters in Chinese Opera)“ – Лиша И
- „Конструиране и обемно моделиране в модния дизайн” – Милена Начева
- „Затруднения в четенето и писането на изучаващи английски език възрастни с дислексия на развитието” – Благовеста Троева-Чалъкова
- „Новата динамика на Европейския съюз – от насърчаване на сходства към управление на различия” – Димитър Пехливанов
- „Манифестът. „Догма 95“. Рефлексии към най-новото българско кино“ – Елица Матеева
- „Повишаване ефективността на процеса за измерване и оценяване на способностите за киберсигурност на организацият“– Димитър Димитров
- „Българи и хазари VII – IX век“ – Иван Драгов
- „Блокчейн сигурността в държавното управление” – Теодора Личева
- „Преуспяващо лидерство – концепция, фактори и коучинг за развитие на лидери и екип “ – Елена Хинова-Макнами
- „Градски некрополи от епохата на ІІ-то българско царство“ – Филип Петрунов
- „Технология и общество в края на второ хилядолетие пр. Хр. в Западното Черноморие. Селището от късната бронзова епоха край Дуранкулак“ – Богдан Атанасов
- „Организационно изграждане и институционализация на политическите партии в България 1990 – 2018 г. Консолидация и фрагментация на партийната система като организационен модел на партиите на прехода “ – Христо Панчугов
- „Дизайнерски методи в изграждането на уеб пространство“ – Мария Миличин
- „Холистичен подход за управление на качеството на софтуерното производство“ – Добромир Динев
- „Развитие на композицията и цветовата среда в класическия и съвременен интериорен дизайн“ – Халед Ахмад Сабра
- „Творчески и технологични предизвикателства и отговорности на оператора в телевизионния екип“ – Борис Пинтев
- „Трубадурите и съвременната бард-култура“ – Николай Шейнов
- „Музикални певчески формати в България: „Мюзик Айдъл“, „Х фактор“ и „Като две капки вода““ – Етиен Леви
- „Градски некрополи от епохата на ІІ-то българско царство“ – Филип Петрунов
- „Съвременни подходи при индивидуална работа с мутиращи гласове“ – Доротея Люцканова
- „Символите в картите ТАРО и трансформацията им в съвременното изкуство “ – Ивайло Саралийски
- „Керамиката като съвременна концептуална медия за проектиране на двуизмерен образ в триизмерен пластичен обект“ – Алина Папазова
- „Политемпи – време и пространства“ – Стефан Драгостинов
- „Изследване на екологичния туризъм с образователна цел в контекста на индустрията на изживяванията в туризма“ – Аделина Стоянова
- „Пазарни предизвикателства пред тютюневата индустрия. Интегриран изследователски анализ с фокус върху семиотичните методи (Market challenges of the Tobacco industry. Integrated research analysis with focus on the semiotic methods)“ – Севим Асимова Танева
- „Теория и история на архитектурата“, с дисертация на тема: „Принос към архитектурата на България между двете световни войни. Подбрани етюди Васильов – Цолов“ – Митко Митков
- „Престъпления против брака и семейството“ – Лидия Пенева-Стоилова
- „Съвременни форми на предлагане на екранни продукти и генериране на приходи “ – Игор Себишки
- „Влияние на 3D технологията при възприемане на аудиовизуалните форми от зрителя“ – Деспот Себишки
- „Дизайн проект – съвременни похвати на проектиране в модата “ – Николай Красимиров Пачев
- „Оперният полиглот: пътища и техники в западноевропейското класическо пеене (The Оperatic polyglot: Routes and Techniques in Western European Classical Singing)“ – Сара Джейн Лобегайгер де Родригес
- „За неясната референция на инфинитивния подлог в съвременния италиански език“ – Мария Петрова Ладовинска