Skip to content

Годишен доклад на Нов български университет

Annual report

Primary Menu
  • Home
  • Home
  • 2025
  • март
  • 20
  • ДОКТОРСКИ ПРОГРАМИ
  • Годишен доклад 2023/2024

ДОКТОРСКИ ПРОГРАМИ

report_adm март 20, 2025
_1899052

Докторските програми на Нов български университет обучават редовни докторанти и докторанти на самостоятелна подготовка. По предварително обявени от департаментите теми се приемат докторанти със стипендия от НБУ. Обучението включва научноизследователска (творческа) дейност, докторантски минимуми по специалността и по чужд език, докторантски курсове и семинари, преподавателска дейност. Обучението в докторските програми води до получаване на степента „Доктор“. Докторските програми се администрират от Магистърски факултет.

През академичната 2023/2024 година Магистърски факултет организира провеждането на Осма годишна докторантска конференция на НБУ, която бяха изнесени 39 доклада, от които един на пред-докторант, 21 на докторанти и 4 на пост-докторанти от НБУ и 14 доклада на докторанти от университети, част от Алианс на европейските реформаторски университети – ERUA, с модерирани от специалисти от университета. В рамките на конференцията бяха проведени 3 арт-панела.

Програмна дейност

Действащи програми

  • Осигурява се прием и обучение в 42 докторски програми в професионални направления – Филология, История и археология, Философия, Психология, Политически науки, Обществени комуникации и информационни науки, Право, Администрация и управление, Икономика, Туризъм, Архитектура, строителство и геодезия, Теория на изкуствата, Изобразително изкуство, Театрално и филмово изкуство, Национална сигурност.

Докторанти

  • Общ брой докторанти – 47.
  • Защитили докторанти – 39.

Конкурси за прием на редовни докторанти със стипендия

5.7. Архитектура, строителство и геодезия (ДП „Архитектура на сградите, конструкции, съоръжения и детайли“), тема: „Архитектура и исторически контекст“ – едно място;

5.7. Архитектура, строителство и геодезия (ДП „Архитектура на сградите, конструкции, съоръжения и детайли“), тема: „Реконструкция на сгради и квартали в историческа среда“ – едно място;

7.4 Обществено здраве (ДП „Логопедия“), тема: „Фонетичен анализ на артикулацията в предучилищна възраст“ – едно място;

8.3. Музикално и танцово изкуство (ДП „Музика“), тема: „Виолончелото в камерната музика на Николо Паганини. Откривателство и изпълнителски проблеми“ – едно място.

Конкурси за прием на редовни докторанти с такса

8.3. Музикално и танцово изкуство (ДП „Музика“) – едно място;

5.3. Комуникационна и компютърна техника (ДП „Телекомуникации“) – едно място;

3.6. Право (ДП „Трудово право и обществено осигуряване“) – две места;

3.6. Право (ДП „Конституционно право“) – едно място;

3.6. Право (ДП „Наказателно право“) – едно място;

2.2. История и археология (ДП „Египтология“) – едно място;

8.3 Музикално и танцово изкуство (ДП „Музика“) – три места.

Защитени докторски дисертации

  • „Иновация и оптимизация в работата на флейтиста-изпълнител, водещи до ергономичност, по-интензивна и свободна интерпретация в произведения от различни стилове (Innovation and optimization in the work of the flutist-performer, leading to leading to ergonomics, more intense and free interpretation in works of different styles)“ – Бертен Д‘Оландер
  • „Гаранции за конституционосъобразен законодателен процес“ – Петър Славов
  • „Съвременни информационни технологии в архитектурата. Приложение на BIM и HBIM в проектиране, управление и поддръжка на архитектурни обекти“ – Теофана Харалампиева
  • „Методите на танцовата терапия чрез съвременния танц за самоусъвършенстване на личността“ – Кристина Мерджанова
  • „Съвременни композитори от Косовo, Албания и региона, и нови произведения за кларинет. Изпълнителски проблеми (Contemporary composers from Kosovo, Albania and the region, and new works for clarinet. Performance issues)“  – Фатбардх Хаджи Гаши
  • „Влияние на онлайн обучението върху поведението, социалното и емоционално развитие при деца с РАС (Behavioral, social and emotional impact of online learning on children with ASD)“ – Александрос Стелиос Проедру
  • „Вокална интерпретация на избрани песни от Франц Шуберт, Рихард Щраус, Габриел Форѐ и Цин Джу, Хуан Дзи, Ли Ингхай: сравнително изследване от гледна точка на певеца (Vocal Interpretation of Selected Songs by Franz Schubert, Richard Strauss, Gabriel Fauré and Qing Zhu, Huang Zi, Li Yinghai: а Comparative Study from a Singer’s Perspective)“ – Уанг Бо
  • „Вокални, драматични и стилистични характеристики на интерпретацията на главните женски роли в „Мадам Бътерфлай“ и „Турандот“ от Пучини. Сравнителен анализ с водещи женски образи в китайската опера (Vocal, Dramatic, and Stylistic Features of the Interpretation of Leading Female Roles in „Madama Butterfly“ and „Turandot“ by Puccini. A Comparative Analysis with Leading Female Characters in Chinese Opera)“ – Лиша И
  • „Конструиране и обемно моделиране в модния дизайн” – Милена Начева
  • „Затруднения в четенето и писането на изучаващи английски език възрастни с дислексия на развитието” – Благовеста Троева-Чалъкова
  • „Новата динамика на Европейския съюз – от насърчаване на сходства към управление на различия”  – Димитър Пехливанов
  • „Манифестът. „Догма 95“. Рефлексии към най-новото българско кино“ – Елица Матеева
  • „Повишаване ефективността на процеса за измерване и оценяване на способностите за киберсигурност на организацият“– Димитър Димитров
  • „Българи и хазари VII – IX век“ – Иван Драгов
  • „Блокчейн сигурността в държавното управление” – Теодора Личева
  • „Преуспяващо лидерство – концепция, фактори и коучинг за развитие на лидери и екип “ – Елена Хинова-Макнами
  • „Градски некрополи от епохата на ІІ-то българско царство“ – Филип Петрунов
  • „Технология и общество в края на второ хилядолетие пр. Хр. в Западното Черноморие. Селището от късната бронзова епоха край Дуранкулак“ – Богдан Атанасов
  • „Организационно изграждане и институционализация на политическите партии в България 1990 – 2018 г. Консолидация и фрагментация на партийната система като организационен модел на партиите на прехода “ – Христо Панчугов
  • „Дизайнерски методи в изграждането на уеб пространство“ – Мария Миличин
  • „Холистичен подход за управление на качеството на софтуерното производство“ – Добромир Динев
  • „Развитие на композицията и цветовата среда в класическия и съвременен интериорен дизайн“ – Халед Ахмад Сабра
  • „Творчески и технологични предизвикателства и отговорности на оператора в телевизионния екип“ – Борис Пинтев
  • „Трубадурите и съвременната бард-култура“ – Николай Шейнов
  • „Музикални певчески формати в България: „Мюзик Айдъл“, „Х фактор“ и „Като две капки вода““ – Етиен Леви
  • „Градски некрополи от епохата на ІІ-то българско царство“ – Филип Петрунов
  • „Съвременни подходи при индивидуална работа с мутиращи гласове“ – Доротея Люцканова
  • „Символите в картите ТАРО и трансформацията им в съвременното изкуство “ – Ивайло Саралийски
  • „Керамиката като съвременна концептуална медия за проектиране на двуизмерен образ в триизмерен пластичен обект“ – Алина Папазова
  • „Политемпи – време и пространства“ – Стефан Драгостинов
  • „Изследване на екологичния туризъм с образователна цел в контекста на индустрията на изживяванията в туризма“ – Аделина Стоянова
  • „Пазарни предизвикателства пред тютюневата индустрия. Интегриран изследователски анализ с фокус върху семиотичните методи (Market challenges of the Tobacco industry. Integrated research analysis with focus on the semiotic methods)“ – Севим Асимова Танева
  • „Теория и история на архитектурата“, с дисертация на тема: „Принос към архитектурата на България между двете световни войни. Подбрани етюди Васильов – Цолов“ – Митко Митков
  • „Престъпления против брака и семейството“ – Лидия Пенева-Стоилова
  • „Съвременни форми на предлагане на екранни продукти и генериране на приходи “ – Игор Себишки
  • „Влияние на 3D технологията при възприемане на аудиовизуалните форми от зрителя“ – Деспот Себишки
  • „Дизайн проект – съвременни похвати на проектиране в модата “ – Николай Красимиров Пачев
  • „Оперният полиглот: пътища и техники в западноевропейското класическо пеене (The Оperatic polyglot: Routes and Techniques in Western European Classical Singing)“ – Сара Джейн Лобегайгер де Родригес
  • „За неясната референция на инфинитивния подлог в съвременния италиански език“ – Мария Петрова Ладовинска

About the Author

report_adm

Administrator

Visit Website View All Posts

Post navigation

Previous: НАДГРАЖДАЩО, ПРОФЕСИОНАЛНО И ПРОДЪЛЖАВАЩО ОБУЧЕНИЕ
Next: МАГИСТЪРСКИ ПРОГРАМИ

Related Stories

_1888818
  • Годишен доклад 2023/2024

НОВ БЪЛГАРСКИ УНИВЕРСИТЕТ

report_adm март 20, 2025
karieri 1
  • Годишен доклад 2023/2024

БАКАЛАВЪРСКИ ПРОГРАМИ

report_adm март 20, 2025
20_diplomirane
  • Годишен доклад 2023/2024

МАГИСТЪРСКИ ПРОГРАМИ

report_adm март 20, 2025

You may have missed

_1888818
  • Годишен доклад 2023/2024

НОВ БЪЛГАРСКИ УНИВЕРСИТЕТ

report_adm март 20, 2025
karieri 1
  • Годишен доклад 2023/2024

БАКАЛАВЪРСКИ ПРОГРАМИ

report_adm март 20, 2025
20_diplomirane
  • Годишен доклад 2023/2024

МАГИСТЪРСКИ ПРОГРАМИ

report_adm март 20, 2025
_1899052
  • Годишен доклад 2023/2024

ДОКТОРСКИ ПРОГРАМИ

report_adm март 20, 2025
  • Годишен доклад 2019/2020
Copyright © All rights reserved. | MoreNews by AF themes.