Развитието на информационните технологии и електронните комуникации в Нов български университет обхваща оптимизирането на Интегрираната информационна система на университета, компютърните ресурси и комуникации, електронното обучение и услуги, университетския уебсайт – nbu.bg.
През академичната 2019/2020 година в Интегрираната информационна система се разработва електронен график за съвместяване на електронно и присъствено обучение, както и нов модул за отчитане на проведените оnline учебни занятия, наложено от пандемията на COVID-19. Функционалностите на платформата за електронно обучение MOODLE НБУ се оптимизират максимално, за да се осигури обучението за всички програми във Виртуални класни стаи, изпитите и защитите, както и провеждането на университетските събития. Отдел „Информационни технологии“ осигурява на студентите безплатен достъп до платформи, предлагащи софтуер на Microsoft, Adobe, Autodesk и др., както и помощ при инсталирането им за обучителни цели в домашни условия. Закупува се допълнителен лиценз за Zoom. Осигурява се автоматично прехвърляне на телефонната централа. Обявява се открит телефон на отдел „Информационни технологии“ за технологична помощ, свързана с електронното обучение и работа от разстояние.
Интегрираната информационна система (ИИС)
• В модул „Е-преподаватели” се разработва модул за акредитация на курсове.
• В модул „Е-студент“ се реализира възможност за подаване на нови електронни заявления и се актуализира функции, свързани с GDPR.
• В модул “Учебен график” се създава възможност за управление на графика на учебните зали в преходи от присъствено към онлайн обучение.
• В модул „Е-кандидат-студент“ се извършват структурни и функционални корекции в меню „Регистрация за ТОП и програми“ и меню ”Класиране и резултати”.
• Към модул „Персонал“ се развиват допълнителни функционалности в менютата „Бюджет“ и „Плащания“.
• В модул „Е-служител“ се внедрява нов модул „Атестация“.
• ИИС се синхронизира и актуализира с изискванията на НАП за софтуер за управление и с изискванията на НОИ по отношение на справки, служебни бележки, декларации.
Комуникационни мрежи
• Осигуряват се условия за качествено протичане на електронното обучение и дистанционния режим на работа.
• Внедряват се нов сървър и сторидж за работата на Мoodle и Виртуална класна стая.
• Обновява се основният рутер за интернет свързаност с цел повишаване на качеството на интернет достъпа и по-висока сигурност.
• Закупува се нов сървър за Интегрирана информационна система.
• Инсталира се и се конфигурира техника за онлайн излъчване на лекции в 40 учебни зали.
• Внедряват се два основни мрежови комутатора – първи етап от проект за оптимизиране и по-добра защита на компютърната мрежата и преминаване към 10 Gbit/sec междусървърна скорост.
• Въвежда се в експлоатация комуникационна инфраструктура на Радио-телевизионния център – инсталация и конфигуриране на компютърна техника, телефони, оборудване за Wi-Fi достъп и др.
• Актуализира се софтуерът на учрежденската телефонна централа.
• Разработва се проект за нов дизайн на университетския сайт – nbu.bg.
Компютърно оборудване
Закупуват се 43 компютърни конфигурации, 4 графични станции, 5 сървъра, 7 сториджи, 15 лаптоп, 38 монитора, 18 ММ-прожектора, 16 принтера, 5 телевизора, 1 фотоапарат, 3 скенера, 8 суичове, 7 таблети, 1 пулт за управление, 17 KVM Extender, 19 UPS – 19.