Докторските програми на Нов български университет обучават редовни докторанти и докторанти на самостоятелна подготовка. По предварително обявени от департаментите теми се приемат докторанти със стипендия от НБУ. Обучението включва научноизследователска (творческа) дейност, докторантски минимуми по специалността и по чужд език, докторантски курсове и семинари, преподавателска дейност. Обучението в докторските програми води до получаване на степента „Доктор“. Докторските програми се администрират от Магистърски факултет.
През академичната 2021/2022 година Магистърски факултет организира провеждането на Докторантско училище – 2022, което включва кръгли маси на тема „Пандемия и война срещу Украйна: изпитания пред разума“, „Международно наказателно право и усвояването му в България. По повод войната в Украйна“, „Между конспирациите и иновациите“, „Свободен разговор: публичност и популяризиране на научните изследвания“, „Справедливо правно рамкиране и социални разстройства“, „Културни обмени в археологията, историята и съвременността“, „ Бизнесът и технологиите“, „Технологии и политика“, „Изкуствата“ и „Disabilities and Care“. Докторантите от ДП „Логопедия“ участват в Международната логопедична конференция.
Програмна дейност
Действащи програми
- Осигурява се прием и обучение в 39 докторски програми в професионални направления – Филология, История и археология, Философия, Психология, Политически науки, Обществени комуникации и информационни науки, Право, Администрация и управление, Икономика, Туризъм, Архитектура, строителство и геодезия, Теория на изкуствата, Изобразително изкуство, Театрално и филмово изкуство, Национална сигурност.
Докторанти
- Общ брой докторанти – 32.
- Защитили докторанти – 22.
Конкурси за прием на редовни докторанти със стипендия
5.7 Архитектура, строителство и геодезия (ДП „Архитектура на сградите, конструкции, съоръжения и детайли“), тема: „Приложение на цифровите технологии в оптимизацията на жизнения цикъл на архитектурните обекти“ – 1 място
8.2. Изобразително изкуство (ДП „Дизайн“), тема: „Дигиталната рисунка като визуална и концептуална основа на дизайна в края на 20-ти и началото на 21-ви век“ – 1 място
3.8. Икономика (ДП „Световно стопанство. Международни икономически отношения“), тема: „Алтернативни бизнес модели в сферата на кръговата икономика в Европейския Съюз“ – 1 място; 8.4. Театрално и филмово изкуство (ДП „Кинознание, киноизкуство и телевизия“), тема: „Изследване на склонността за участие в корпоративни социални инициативи на българските професионалисти по кино и аудио-визуални комуникации“ – 1 място
3.1. Социология, антропология и науки за културата (ДП „Социология“), тема: „Постистина и пандемия: конспиративни наративи в полето на здравеопазването“ – 1 място
3.1 Социология, антропология и науки за културата (ДП „Антропология“), тема: „Антропологични подходи и методи в изследвания на пазара“ – 1 място
3.7 Администрация и управление (ДП „Организация и управление на извънпроизводствената сфера“ (публична администрация)), тема: „Перспективи и предизвикателства пред комуникациите на публичните организации в Дигиталната ера”(“Opportunities and challenges of the communications of the public organizations in the Digital Age“)“ – 1 място
Конкурси за прием на редовни докторанти с такса
2.2 История и археология (ДП „Археологически изследвания и археометрия“) – 1 място;
8.4. Театрално и филмово изкуство (ДП „Кинознание, киноизкуство и телевизия“) – 1 място;
3.2. Психология (ДП „Обща психология“) – 2 места;
2.2. История и археология (египтология) (ДП „Египтология“) – 1 място;
8.3. Музикално и танцово изкуство (ДП „Музика“) – 4 места;
2.2. История и археология (ДП“Египтологияя“) – 1 място;
2.2. История и археология (Археологически изследвания и археометрия) – 1 място;
3.1 Социология, антропология и науки за културат („Антропология“) – 1 място;
3.6 Право („Трудово право и обществено осигуряване“) – 1 място.
Защитени докторски дисертации
- „Управление и развитие на таланти (по примера на международните компании в България)” – Мария Тумбева
- „Сравнително изследване на италианските и българските отстъпителни изречения” – Десислава Давидова
- „Развитие на традицията в културните взаимоотношения между България и Австрия след 1989 година. Съвременно българско изкуство в чуждестранния художествен контекст“ – Теодора Константинова
- „Идентичност и поведение на личността в онлайн социалните мрежи” – Теодора Христова
- „Symbolism in albanian composers art songs from the late twentieth century (Символизъм в соловите песни от албански композитори, писани през втората половина на хх век)“ – Вита Гухели (Vita Guhelli)
- „Образна символика в подовата мозаечна украса от раннохристиянските базилики на Балканите“ – Марина Персенгиева
- „Ролята на обществената телевизия в ситуация на криза“ – Мария Чолакова
- „Мястото на българския песенен фолклор в слуховото развитие на подрастващите. Възможности за приложението му в съвременното образователно пространство“ – Величка Чаушева
- „Университетската телевизия на НБУ между опита и новаторството“ – Борислава Димова
- „Интегриране на модели от приложната лингвистика и съвременни умения в програмата на специализирани курсове за студенти в областта на селскостопанските науки и изкуствата“ – Бардха Гаши
- „Политики и инструменти при управлението на човешките ресурси в структурите за сигурност “ – Красимир Лалев
- „Политико-дипломатически отношения между България и Турция в периода от 1918 до 1928 г. – Кемал Рашид
- „Киберпространството като пети домейн. Държавно подкрепяни и самостоятелни хакерски групи. Начини и методи за противодействие срещу кибератаки от различен произход.“ – Цветомир Алексов
- „Изследване ефективността на система за управление на сигурността на летище“ – Албена Попова
- „Eзикът на омразата в политиката, отразен в българските медии“ – Кристина Ненова
- „Консенсус, културно знание и групова култура в пермакултурна общност“ – Виолета Илиева
- „Моделиране на знания за нуждите на интелектуалните системи“ – Красномир Крачунов
- „Иновативни геймификационни модели и инструменти, използвани в корпоративната CRM стратегия“ – Апостол Мушмов
- „Игралните филми на Рангел Вълчанов – трансформации на автентичността“ – Антония Милчева;
- „Протоколна практика при жени лидери в европейската дипломация и политика“ – Теодора Зафирова;
- „Историческа основа и технологична проблематика на съвременното мецотинто“ – Васил Ангелов
- „ Ролята на флейтиста като солист през XVIII, XIX, XX век: компаративно изследване на постиженията спрямо очакванията (The Role for a Flute Soloist in the XVIII, XIX, XX Century: a Comparison about Qualities and Expectations)“ – Мирна Мликота-Диздаревич (Mirna Mlikota-Dizdarevic)
- „Учене чрез преживяване в изпълнителските изкуства – театрални практики, игрови модели и личностно развитие при работа с деца и младежи в мултикултурни общности“Елена Панайотова;
- „ Импулсивност и негативна афективност при индивиди, зависими към опиати, в различни стадии на ремисия “ – Елена Пседерска